Examensarbete: Krinova Incubator & Science Park, 2025
Bakgrund

Examensarbetets syfte var att stärka Krinovas digitala närvaro genom datadrivna metoder.

Vi var en grupp om 4 personer och hade olika ansvarsområden, mitt område var implementeringen och att skapa en guide som var menad att hjälpa Krinova att upprätthålla uppsättningen i framtiden.

Genomförande

Arbetet innefattade:

  • Implementering av Piwik PRO inkl. uppsättning av konverteringar
  • Riskbedömning av analysverktyget utifrån GDPR och offentlighetsprincipen
  • Utveckling av en mätplan kopplad till Krinovas affärsmål och KPI:er (webbtrafik, konverteringar och engagemang)
  • Analys av cookie-banner samt en implementation av en ny samtyckeslösning i enlighet med GDPR och ePrivacy-direktiv
  • SoMe-strategi för LinkedIn, Instagram och Facebook inkl. konkurrentanalys
Lärdomar och resultat

Arbetet levererade en hållbar grund för digital utveckling, starkare dataskydd samt verktyg för strategisk uppföljning och kommunikation. Vi fick lära oss analysverktyget Piwik PRO och det var otroligt givande att få arbeta med andra verktyg än Googles.


Examensarbete: Förskollärarutbildning, 2020
Bakgrund

Examensarbetets syfte var att utforska på vilket sätt miljöns förutsättningar och pedagogers förhållningssätt kunde begränsa eller möjliggöra förskolans undervisningsuppdrag i utemiljö.

Vi var 2 personer som gjorde studien och skrev arbetet. Vi ville med studien lyfta fram en problematik och visa på vikten av en värdefull utomhusvistelse för barnen i förskolan.

Genomförande

Genom undersökningen söktes svar på följande frågor:

  • Vilket syfte och vilka förutsättningar finns för utomhusvistelse i de undersökta förskolorna?
  • Vilka förutsättningar finns för läroplanens definition av “undervisande”utomhusaktiviteter i de utvalda förskolorna och hur kommer det till uttryck?
  • Hur kan undervisning på förskolegården förstås ur ett neomaterialistiskt perspektiv i de utvalda förskolorna?
Resultat

Studien gav både väntade och oväntade resultat men sammanfattningsvis kunde vi se att trots möjligheter till meningsfull undervisning dominerades det av ett kompensatoriskt arbetssätt där man försökte kringgå olika begränsningar och göra det bästa av situationer.

Diplom för Bästa självständiga arbetet 2020.